We blijven niet lang stilstaan bij het jaar 2017, want nieuwe uitdagingen, opdrachten en ontwikkelingen vragen onze aandacht. We willen toch graag even een korte uiteenzetting met je delen, want 2017 was een speciaal jaar voor Bureau Strak. In 2012 is Bureau Strak door Thomas Pastink en Mart Hamhuis opgericht en dat betekent dat Bureau Strak afgelopen jaar alweer vijf jaar bestond! En in de afgelopen vijf jaren hebben we met een geweldig team fantastische opdrachten mogen uitvoeren. Daar mag natuurlijk wel even bij stil gestaan worden. We nemen jullie mee terug naar het jaar 2017. Er is hard gewerkt, maar samen hebben we ook veel lol gehad!

In mei 2017 zijn we met het team van Bureau Strak een lang weekend weg geweest naar Bloemendaal aan Zee. We verbleven in luxe strandlodges bij onze klant Qurios Holiday Retreats. Tijdens deze dagen hebben we genoten van ‘the simple things in life’; dansende 65+ hippies, de stad Haarlem, vaak en goed uit eten, gezellige borrels en ook hebben we onze sportieve kant laten zien op de golfbaan!

07-07-17

Om het feest helemaal compleet te maken, hebben we ons vijfjarig bestaan gevierd met klanten, vrienden en familie op 7 juli 2017! Een vrijdag waarop de weergoden ons goed gezind waren; onder tropische omstandigheden is er heel veel gedanst op jazzy dance beats van DJ Bart. Ook was er heerlijk eten en drinken in overvloed. Wat hebben we ervan genoten! .

Trots dat we zijn kunnen we uren praten over het feest, maar dit besparen we jullie. Bekijk maar gewoon de aftermovie:

Wat gaat een jaar snel!

We zijn trots op de opdrachten die we uit mochten voeren voor onze klanten. Zo hebben we:

  • Impactvolle DoubleClick campagnes gedraaid, voor onder andere Stella Fietsen;
  • Mochten we Alleeninkt.nl ondersteunen bij het lanceren van een nieuwe webshop, waarbij we direct gestart zijn met diverse A/B testen;
  • Deelden we onze SEA kennis in maandelijkse werksessies met Preston Palace;
  • Hielpen we Vrieling met het onder de aandacht brengen van de Vitaal Vechtdal Polis
  • Leverden een redesign van mailingen direct rendement op bij Chaos and Order;
  • Zijn we op de valreep bezig geweest met een uitgebreide campagne jaarplanning voor Qurios Holiday Retreats;
  • Zetten we een strategie in de steigers voor een Start Up. Samen werken aan online rendement!

2018, here we come!

Hieronder hebben we ontwikkelingen en speerpunten opgesomd waarvan wij veel verwachten in 2018:

1. Algoritmes & marketing automation

Dagelijks profiteren we van de mogelijkheden die machine learning ons te bieden heeft, denk aan gezichtsherkenning dat ons binnen social media kanalen helpt bij het taggen van vrienden in foto’s. Of wat dacht je van aanbevelingen die we van streamingdiensten krijgen, over welke films, series of televisieprogramma’s we moeten kijken op basis van onze voorkeuren. En de zelfrijdende auto’s die afhankelijk zijn van machine learning om te navigeren.

Binnen ons vakgebied wordt predictive tooling steeds belangrijker. Met slimme toepassingen kan er inzichtelijk gemaakt worden op welk moment en via welk kanaal een consument benaderd moet worden, voor welke boodschap zij gevoelig is en wat de behoeften zijn van die consument. We kunnen automatische opvolging inrichten zodat ieder individu met het juiste aanbod wordt benaderd. Bij Bureau Strak geloven we dat bedrijven die over meer en betere informatie/data beschikken, een voorsprong moeten hebben ten opzichte van de concurrentie. Informatie is de basis van productiviteitsgroei, innovatie en rijkere bedrijfs- en klantinzichten.  

2. GDPR wetgeving

Ja, een mooie paradox op punt 1. Bij machine learning maken algoritmes voorspellingen op basis van (zoveel mogelijk) data. Aan de andere kant is de GDPR wetgeving in het leven geroepen om de privacy van de consument te beschermen. Deze wetgeving gaat vanaf 28 mei 2018 van kracht en stelt zwaardere eisen aan de manier waarop persoonsgegevens worden opgeslagen en verwerkt. Enkele aanpassingen waar rekening mee gehouden moet worden zijn:

  • Organisaties moeten kunnen aantonen hoe je aan bepaalde persoonsgegevens bent gekomen;
  • Een organisatie moet expliciet toestemming vragen aan de eindgebruiker om persoonsgegevens te bewaren;
  • De reden waarom bepaalde gegevens bewaard worden moet transparant gecommuniceerd worden naar de eindgebruiker.

Er zal streng gecontroleerd gaan worden en de boetes zijn niet misselijk, want deze kunnen oplopen tot €20 miljoen of 4 procent van de jaarlijkse omzet. Deze regelgeving heeft dan ook invloed op elke organisatie.

3. Doelen realiseren

“Wat is de belangrijkste vaardigheid voor succes?” Deze vraag is gesteld aan Bill Gates en Warren Buffett. Beide heren moesten het antwoord opschrijven. Zonder met elkaar te overleggen, schreven ze hetzelfde woord op. De belangrijkste sleutel tot succes is volgens hen: focus!

Nu is de grote vraag: heb jij voldoende focus? Om die vraag te beantwoorden hebben we een aantal vragen voor je:

  • Waar ben je onderscheidend in?
  • Welke kanalen behalen het beste rendement?
  • Wat wil je (potentiële) klant nu echt?
  • Met welke technieken ga je in de toekomst het verschil maken?
  • Hoe ziet het aankoopproces van jouw doelgroep eruit?
  • Welke marketingkansen ga je in 2018 oppakken?

Als één of meer vragen moeilijk te beantwoorden zijn, dan valt er nog wel wat winst te behalen!

Concurrenten schieten als paddestoelen uit de grond, pure internet partijen veranderen onze houding tegenover traditionele (offline) organisaties, om nog maar te zwijgen over het groeiende aantal kanalen, tooling en software platformen. Bureau Strak helpt organisaties om focus te creëren. Focus op de krachten van je organisatie, op je concurrentievoordeel en focus op een integrale middelenmix. Dus niet slechts één kanaal centraal zetten! Technologie is niet leidend, het gedrag van mensen is dat wel. Met een strategietraject bij Bureau Strak starten we met het in kaart brengen van de organisatiedoelen en de gebruikersbehoeften. De customer journey wordt vertaald naar strategische punten waar jij als organisatie het beste in wil zijn. Vervolgens koppelen we de techniek aan de juiste boodschap, waardoor we het ideale contactmoment creëren. Het ideale contactmoment betekent dat we de juiste boodschap, via het juiste kanaal en op het juiste moment communiceren. Volgens ons de backbone van online rendement.

4. Data, insights en creativiteit zorgen voor significante groei.

Een sterke relatie hebben met consumenten bestaat simpelweg niet uit een sterke branding en het bieden van een vlekkeloze interface. Je moet een bondgenoot zijn die aanwezig is op de juiste momenten (op de momenten waarop de consument dat nodig heeft). Dit houdt in dat de customer journey in kaart moet worden gebracht en dat vanuit ieder touchpoint de onderscheidende waarde van jouw merk verteld kan worden. Zoals we eerder aangaven hebben bedrijven die beschikken over meer en betere informatie een voorsprong op de concurrentie. Maar: alleen het bezitten van data levert geen voorsprong op; de data en inzichten die er dagelijks verzameld worden over jouw (potentiële) klant moeten verrijkt worden met creativiteit en sterke content.

Op deze wijze kan je op ieder moment in de customer journey aanwezig zijn met een onderscheidende boodschap en een persoonlijk aanbod voor de consument

Bureau Strak. Online rendement leveren door performance & creativiteit. Kunnen wij je verder helpen? 😉 .

P.S. Bureau Strak zoekt nog talent! Bekijk onze openstaande vacatures.