Instagram TV

Dat Instagram groeit, zal ook jou niet ontgaan zijn. 20 juni maakten ze bekend dat ze een ‘billion’ onderneming zijn. Naast dit heugelijke feit, hebben ze een nieuwe feature gelanceerd: IGTV, ook wel Instagram TV! Een aparte functie in de app en te downloaden als aparte app waarop je verticale video’s kunt bekijken. In deze blog nemen we je mee welke voordelen deze feature nog meer met zich mee brengt en waar voor jou als ondernemer kansen liggen! Lees je mee?

Instagram-tv-logo

Wat zijn de voordelen?

Een compleet mobile first gerichte app dus. Omdat je je telefoon verticaal gebruikt, zorgt Instagram hiermee voor een erg gebruikersvriendelijke ervaring. Daarnaast is de functie via de huidige app te vinden. Rechtsboven in je tijdlijn kun je overschakelen. Bij het openen begint de video gelijk af te spelen, eigenlijk hetzelfde als wanneer je je televisie aan zet. Wanneer je een video bekijkt, kun je interactie creëren. Als kijker kun je reageren op de video met een reactie of een like en je kunt de video versturen naar je vrienden.

De reden van het verticaal vertonen van video’s en de ‘echtheid’, is bepaald door resultaten die zijn verkregen uit onderzoek dat Instagram heeft gedaan. Hier is uitgekomen dat tegenwoordig minder tv en meer digitale video’s worden bekeken. Daarnaast hebben ze ontdekt dat jongere doelgroepen meer tijd besteden aan amateuristische filmpjes en steeds minder aan professionele.

De video’s die tevoorschijn komen in jouw app, zijn gebaseerd op de personen die je momenteel al volgt op Instagram of op basis van jouw interesses die bij Instagram bekend zijn. Je kunt ook zoeken naar een IGTV kanaal waarvan je graag video’s wilt zien.

Wat kun jij als ondernemer hiermee doen?

Ons advies is wanneer je op een luchtige en nuchtere manier een realistisch kijkje wilt bieden in jouw keuken, absoluut gebruik te gaan maken van IGTV. Vooral nu het nog ‘startende’ is. De doelgroep ziet dat je aanwezig bent, hiermee creëer je naamsbekendheid. Wanneer de doelgroep zich er in gaat verdiepen, zullen ze terugdenken aan jouw filmpje. Het filmpje hoeft zeker niet professioneel opgezet te worden, maar juist door het amateuristische ben je ‘een van hen’ en zal dit naast naamsbekendheid ook bijdragen aan loyaliteit. De video’s kunnen ten alle tijde door volgers of jouw doelgroep teruggekeken worden via jouw kanaal. Voor grote accounts geldt een duur van maximaal een uur, voor de overige accounts een duur van 10 minuten. Van deze grens zal uiteindelijk afgeweken worden door Instagram.

Alle voordelen op een rij:

  • Je biedt op een luchtige, nuchtere manier een realistisch kijkje in de keuken van jouw bedrijf;
  • Je bent aanwezig onder jouw doelgroep;
  • Je bouwt naamsbekendheid op;
  • De doelgroep wordt loyaal aan jouw bedrijf.

Hebben wij jou getriggerd maar weet je niet waar te beginnen? Neem dan gerust contact met ons op, dan denken we er eens samen over na!