DoubleClick display advertising

Wil jij ‘next level’ online marketingcampagnes draaien? Dan biedt DoubleClick Bid Manager (DBM) de uitkomst. Met real time bidding en programmatic display-tools worden doelgroepen krachtiger dan ooit bereikt. Met DoubleClick heb je als adverteerder toegang tot alle grote ad exchanges. We kunnen adverteren op premium netwerken en websites als Sanoma, Telegraaf, Adfactor, Buienradar, Voetbalzone, Funda en bijvoorbeeld RTL Nederland. Gegarandeerd een groot bereik!

Werking DoubleClick display advertising

Met de DoubleClick Bid Manager kopen we display advertentieruimte voor jou in via programmatic buying. Dat betekent dat we niet iedere publisher (externe website) hoeven we benaderen met de vraag of er een banner geplaatst mag worden, maar dat we deze advertentieruimte automatisch inkopen via DoubleClick. De publishers geven aan welke advertentieruimte er beschikbaar is voor een adverteerder. Als adverteerder geef je vervolgens aan welk bedrag je wilt betalen voor duizend vertoningen (CPM). Het algoritme van DoubleClick bepaalt of dit bedrag voldoende is ten opzichte van de vertoningen. Wanneer het algoritme voldoende data heeft verzameld, kan er ook afgerekend worden op basis van kosten per klik (CPC) of kosten per conversies (CPA).

Creatives

Met bannering via bijvoorbeeld Google Adwords zit je als adverteerder vast aan standaard banner formaten (IAB-formaten). In Double Click kunnen we daarentegen adverteren met rich media banners. Rich media banners onderscheiden zich door grotere (opvallende) banner formaten en ze bevatten meer dynamiek met visuele animaties. Deze banners hebben een hogere impact op het klikgedrag. Naast de standaard banners en rich media banners kunnen we ook video advertising en YouTube campagnes inzetten.

Remarketing

Naast grootste brandingcampagnes kunnen geavanceerde (dynamische) remarketing campagnes leiden tot een beter rendement. Remarketing via het DoubleClick netwerk maakt campagnes effectiever. Ten eerste worden jouw advertenties getoond op premium websites. Een ander bijkomend voordeel is dat de mogelijkheden van dynamische advertenties vele maler groter zijn dan een standaard Adwords campagne. Voor een vakantiepark kunnen banners real-time voorzien worden met de last minute prijzen, die per minuut kunnen veranderen. De mogelijkheden zijn eindeloos, als belegger kun je de banners voorzien met de meest actuele koers, de continu veranderende prijzen van tickets tonen of de meeste actuele weersinformatie tonen. Remarketing met impact!

Voordelen

  • DoubleClick geeft je toegang tot grote exchanges in zowel Nederland als wereldwijd.
  • Naast de standaard IAB banner formaten kunnen campagnes voorzien worden van Rich Media banners. Daarnaast biedt DoubleClick de mogelijkheid om video advertising campagnes in te zetten.
  • De remarketing campagnes kunnen uitgebreid worden met Rich Media banners, getoond worden op premium websites en real-time voorzien worden van actuele informatie.
  • Met DBM kan je gebruiken maken van uitgebreide forecasting.

 

Next level campagnes inzetten?

Benieuwd naar de mogelijkheden van DoubleClick voor jouw organisatie? Neem gerust contact met ons op!

Contact opnemen