arrowchevron Artboard full half image_text Afbeelding + tekst image Afbeelding minusnotification-closeGroup plussearch-glass third
call

Social Media Adverteren

Met social media adverteren kan jouw merk aanwezig zijn op diverse social media kanalen, zoals Facebook, Instagram, YouTube, Pinterest, Snapchat, LinkedIn en TikTok. Social advertising geeft jouw merkbekendheid een aanzienlijke boost. Door social media adverteren kun je het aantal fans vergroten, conversies verhogen en de naamsbekendheid versterken. Haal jij het maximale rendement uit jouw campagnes? Wij helpen jou verder.

Voordelen van Social Media Adverteren

Het voordeel van adverteren op social media is de gerichte exposure aan een specifieke doelgroep. Dankzij nauwkeurige targeting ontvangt de juiste doelgroep de juiste boodschap op het juiste moment. De advertenties kunnen tot in detail worden afgestemd op basis van verschillende targetingmogelijkheden, zoals leeftijd, locatie, taal, opleiding, relatie, beroep of functie. Ook interessegebieden, een e-maildatabase of bezoekersgedrag op je website zijn mogelijkheden. De opties zijn eindeloos.

Met social advertising wordt jouw social media campagne of andere marketingactiviteiten een krachtige impuls, waardoor je als merk meer aandacht en merkbekendheid genereert.

Social media adverteren

Waarom Social Media Adverteren uitbesteden aan Bureau Strak?

  1. Wij zijn gespecialiseerd in Lead Generatie, Digital Commerce, B2B en Automotive.
  2. Onze klanten variƫren van het MKB tot grootzakelijk.
  3. Ons toegewijde Paid Advertising team houdt zich dagelijks bezig met de nieuwste ontwikkelingen.
  4. Naast Paid Advertising specialisten beschikken we over Content marketeers en Data marketeers in eigen huis, wat zorgt voor een optimale synergie.
  5. Of je nu de volledige werkzaamheden wilt uitbesteden of in-house wilt uitvoeren, wij bieden consultancy en sparren over vergelijkbare cases.
  6. Referenties beschikbaar op verzoek, neem gerust contact op.
Targeting

Waarom Adverteren op Social Media?

“Bereik een specifieke doelgroep met de juiste boodschap, passende tone of voice en op het juiste moment.”

Adverteren op social media is uiterst boeiend vanwege de specifieke targetingmogelijkheden. Hierdoor kunnen we adverteren op basis van muzieksmaak, hobby’s, en zelfs favoriete tv- of radioprogramma’s. Denk bijvoorbeeld aan adverteren op Facebook, gericht op jongeren tussen 16 en 20 jaar, die fan zijn van ‘Wie is de Mol?’ en wonen in Noord-Nederland. Dit stelt ons in staat om buitengewoon relevante advertenties te creĆ«ren. We benaderen niet langer doelgroepen met een generieke boodschap, maar bereiken Ć©Ć©n doelgroep met de juiste boodschap, passende tone of voice, en precies op het juiste moment. Kortom, we raken de juiste snaar!

Social Media Adverteren in de volledige customer journey

Met social media kun je effectief adverteren om zowel je merkbekendheid te vergroten als je verkoopdoelen te behalen. Hierdoor kun je aanwezig zijn gedurende de gehele customer journey. We hanteren het See-Think-Do-Care-model om een advertentiestrategie te ontwikkelen. We analyseren alle interacties tussen klanten en jouw organisatie binnen de customer journey. We onderzoeken momenten, motivaties, obstakels, wensen en informatiebehoeften. Het doel is om een optimale flow te ontwerpen die zowel voor jouw organisatie rendabel is als voldoet aan de eisen van de gebruiker. Dit resulteert in een naadloze en plezierige klantervaring.

Wat vertel je?

Om succesvol te zijn met social media marketing is het essentieel om een duidelijk inzicht te hebben in je doelgroep. Als dit nog niet bekend is, zullen we eerst de doelgroep in kaart brengen. Op basis daarvan ontwikkelen we een stijl die perfect bij jouw bedrijf past en die we kunnen toepassen op verschillende social media kanalen. Deze stijl moet aansluiten bij de wensen en behoeften van je doelgroep, maar ook bij de boodschap die je wilt uitdragen met jouw bedrijf binnen de huidige huisstijl, zodat herkenning ontstaat.

Doelstellingen van Social Media campagnes

De inzet van social media advertising campagnes is gericht op engagement met jouw doelgroep, met als primaire doelstelling het vergroten van jouw merkbekendheid en aanwezig zijn op de juiste momenten in de customer journey.

Doelen van social media campagnes die we monitoren zijn onder andere:

  • Het realiseren van relevant bereik.
  • Het vergroten van het aantal volgers/fans.
  • Engagement en betrokkenheid.
  • Het verhogen van merkbekendheid.
  • Het genereren van leads en conversies/sales.

Ons stappenplan naar succes

  1. Strategie bepalen: Samen bepalen we het uitgangspunt van de campagnes, zoals merkbekendheid vergroten, leads genereren of het stimuleren van (online) verkopen. Ook definiƫren we de ideale klant en proberen we een zo breed mogelijk beeld te realiseren, inclusief productvoorkeuren, gemiddelde klantwaarde, demografische gegevens, interesses en gedrag.
  2. Customer Journey Mapping: Gebaseerd op de doelstelling en segmentatie analyseren we de customer journey. We brengen alle interacties tussen klanten en jouw organisatie in kaart, onderzoeken momenten, motivaties, obstakels, wensen en informatiebehoeften. Het doel is om een optimale flow te ontwerpen die zowel voor jouw organisatie rendabel is als voldoet aan de eisen van de gebruiker, resulterend in een soepele en aangename klantervaring.
  3. Campagneplan opstellen: In het campagneplan wordt het creatieve concept uitgewerkt, waarin we de boodschap en cruciale momenten vastleggen om de doelgroep te benaderen.
  4. Social Media Kanalen bepalen: We kiezen de meest geschikte sociale mediaplatforms op basis van doelgroep en doelstellingen, zoals Facebook, Instagram, LinkedIn, YouTube, Pinterest, TikTok, Snapchat en X (voorheen Twitter). We bepalen tevens het budget, de biedstrategieƫn en de campagneplanning, rekening houdend met kanaalspecifieke aspecten.
  5. Social Media Account inrichten & meetbaar maken: Indien nodig, richten we social media platformen in en stellen we tracking in om de doelen van de campagnes meetbaar te maken.
  6. Campagne content creƫren en inrichten: We ontwikkelen creatieve materialen en richten de campagnes in.
  7. Campagnes beheren en optimaliseren: Wekelijks analyseren we de resultaten van de campagnes en optimaliseren we deze. Binnen de campagnes voeren we regelmatig A/B-testen uit voor optimaal resultaat. Elke dag een stap beter, met als resultaat aanzienlijke groei.
Contact opnemen

Neem contact met ons op

"*" geeft vereiste velden aan

Naam*
This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.
Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.

Daag ons uit!

Ben je benieuwd naar jouw online groeikansen? Heb je een uitdagende doelstelling? Wij bedenken digitale routes waarmee we online groei realiseren. Samen gaan we in gesprek hoe we deze plannen kunnen realiseren.