Google Tag Manager (GTM)

Bij de inrichting van Google Analytics maken we gebruiken van de Google Tag Manager (GTM). De GTM maakt het mogelijk dat er niet bij elke Analytics aanpassing een programmeur aan te pas hoeft te komen om tracking scripts aan te passen of toe te voegen. Via de Tag Manager kan een Analytics script, een Adwords conversie script en een heel aantal third party scrips op de website geplaatst worden. Ook het beheren van je scripts en tags kunnen wij via het Tag Management systeem gemakkelijk voor je uitvoeren.

Google Tag Manager heeft nog een aantal voordelen. Normaal gesproken zullen alle tags na elkaar ingeladen worden. Dit kost erg veel tijd. Maar door de Tag Manager worden alle individuele tags verzameld door één regelcode en dit zorgt voor een kortere laadtijd. De Tag Manager zorgt ervoor dat alle tags in één keer worden ingeladen. Dit hoeft niet in de code van de website, maar loopt via de Google Tag Manager die wij beheren. Het verkleint de kans op fouten en vergroot de daadkracht van eventuele marketing en campagnematige implementaties.

De tagmanager bespaart je dus enorm veel tijd. Neem contact op met Bureau Strak om te kijken wat we voor je kunnen betekenen.