Google Analytics

Meten is weten, juist bij Google Analytics (GA). Met behulp van GA kijken we, hoe de bezoeker zich gedraagt en waar hij vastloopt op de website. GA is namelijk de grootste database en het verzamelt statistieken van je website en geeft deze statistieken, overzichtelijk in grafieken weer. Denk bijvoorbeeld aan het aantal paginaweergaven, de eigenschappen van je bezoekers zoals locatie, browser en leeftijd, maar ook via welke kanalen de bezoekers op je website komen. Met deze statistieken krijg je inzicht in hoe effectief je website nu echt is. Een waardevolle tool voor ieder bedrijf.

Bureau Strak helpt je graag met het opzetten en beheren van het Google Analytics account. Samen met de klant worden er altijd eerst doelstellingen bepaald. Je wilt natuurlijk resultaten bijhouden, en dit kan alleen als de doelstellingen helder zijn opgesteld. Aan de hand van de doelstellingen wordt er gekeken naar onderwerpen zoals klanten, zoekwoorden en concurrentie.

Optimalisatiemogelijkheden

Voordat de website gemeten wordt met behulp van Google Analytics, wordt er gekeken of de website nog geoptimaliseerd kan worden. De laatste stap is het meten in Google Analytics en het analyseren en verwerken van de data. Bureau Strak kijkt hoe je het best op deze data kan inspelen en op welke manier je dit moet doen.

Meten is weten. De beste tool om te meten wat op je website gebeurt is Google Analytics. Hierdoor krijg je snel en gemakkelijk inzicht in campagnes en wat er bijvoorbeeld nog verbeterd kan worden aan je website. Bovendien kun je precies bijhouden wie je bezoeker is en wat hij of zij zoekt op je website. Benieuwd wat Bureau Strak voor jouw bedrijf kan betekenen? Neem dan contact op.