Gebruikersgedrag analyse

Het kennen van je doelgroep is de basis van elke marketingstrategie. Dit geldt voor zowel online als offline. Door middel van een gebruikersgedrag analyse krijg je inzicht in jouw doelgroep. De doelgroep die het best bij je bedrijf past. Het is slim om je strategie hierop aan te passen om zo de juiste klanten te benaderen.

Ken je klant

Als bedrijf is het belangrijk dat je je klant kent. Iedere consument is namelijk anders in zijn of haar gebruikersgedrag. Het gebruikersgedrag is de manier waarop de consument omgaat met het product, bijvoorbeeld je website of nieuwsbrief. Via je website kunnen we precies het gebruikersgedrag van je klanten in kaart brengen. Daarnaast wordt de levensfase van de doelgroep in kaart gebracht en de bijbehorende gebeurtenissen. Op deze manier ontdek je wat de consument denkt, beweegt en ervaart. Vooral kwalitatief onderzoek is hierbij van belang. Er wordt een realistisch beeld geschetst van je doelgroep, waar je direct mee aan de slag kunt.

Benut de optimalisatiemogelijkheden

Er wordt een advies gegeven over de optimalisatie mogelijkheden van je website, die aansluiten op het gebruikersgedrag van je klanten. Je krijgt een volledige weergave van de conclusies die Bureau Strak trekt en de mogelijkheden waardoor je optimaal inspeelt op het bezoekersgedrag van je klanten. Door het gebruikersgedrag te analyseren weten wij precies hoe je meer rendement uit je bestaande bezoekers kunt halen. Op deze manier maak je van je bezoekers, betalende klanten.