Doelgroeponderzoek

Door middel van een doelgroeponderzoek kun je een passende strategie opbouwen die aansluit bij de juiste doelgroep. Op deze manier worden campagnes effectiever, omdat je richt op de doelgroep die ook echt geïnteresseerd is in jouw producten. Bij het ontwikkelen van een strategie is het van belang om je doelgroep goed te kennen. Wie is je doelgroep, hoe kijkt de doelgroep naar je website en op welke manier wil de doelgroep benaderd worden. We bekijken dat altijd vanuit verschillende perspectieven om zo te zorgen voor een optimaal resultaat. Maar het meest belangrijke is, hoe vindt de doelgroep je via het internet? Welke zoekwoorden gebruiken ze en welk pad volgen ze op de website. Als je deze informatie scherp hebt, kun je de doelgroep analyse invullen en gebruiken bij het ontwerpen van campagnes.

Ken je doelgroep

Wie zijn je belangrijke doelgroepen? En hoe zien deze doelgroepen eruit? Aan de hand van persona’s maken we de doelgroepen zichtbaar en krijg je een reëel beeld van je doelgroep. Aan de hand van doelgroeponderzoek kan er gekeken welke middelen het best bij de doelgroep passen om zo, zo goed mogelijk op de doelgroep in te spelen. Ben je benieuwd wat Bureau Strak voor jouw kan betekenen? Neem dan contact met ons op.