Customer journey

Een customer journey schetst het aankoopproces dat de (potentiële) klant doorloopt, met als doel om een zo hoog mogelijk rendement te behalen. Dit hele proces bekijken we vanaf het begin, wanneer jouw klant op zoek gaat naar een product of dienst, tot het eind, wanneer de bezoeker het product daadwerkelijk afrekent. Bij het invullen van een customer journey bekijken we samen hoe jouw doelgroep zich oriënteert tijdens het aankoopproces en via welke middelen dit gebeurt. Via welke websites of platforms komen je klanten binnen en wat is het optimale conversie pad dat je bezoeker volgt? Welke touch points zijn het belangrijkst en waar kan jij als  bedrijf op inspelen? Dit zijn allemaal belangrijke punten die we voor je uitzoeken, zodat jij je focust op de juiste doelgroepen en de juiste kanalen.

Denk als je klant

In een customer journey sessie verplaatsen we ons in jouw klant en zoeken we uit hoe zij in contact met jouw bedrijf komen. We doen onderzoek naar de belangrijkste touchpoints in de customer journey en bekijken hoe je hier via online marketing op in kan spelen. Als deze punten helder zijn, brengen we een advies uit dat inspeelt op de belangrijkste factoren binnen de customer journey. Op deze manier voeren we verbeteringen door die uiteindelijk leiden tot een soepel aankoopproces dat de conversie altijd ten goede komt. 

Ben je benieuwd wat Bureau Strak voor jou kan betekenen? Neem dan contact met ons op.