AB Testing

AB Testing wordt gebruikt om twee of meerdere varianten te testen. Het is een populaire testmethode die door veel bedrijven gebruikt wordt omdat de gebruiker niet doorheeft dat hij in een test zit. Bureau Strak gebruikt een tool voor het AB testen van je website welke vele mogelijkheden biedt. Er wordt steeds meer gebruik gemaakt van AB testen, om ervoor te zorgen dat de bezoeker eenvoudig zijn pad kan vinden op de website.

Conversieoptimalisatie met behulp van AB Testing

Bij Bureau Strak gaat een AB test samen met een conversieoptimalisatie traject. Dit traject start met het analyseren van website en bezoekersgegevens. Door middel van een AB test wordt er gekeken of een variant ook daadwerkelijk voor een beter resultaat zorgt. Een test wordt een aantal dagen uitgevoerd. Wij testen – met professionele conversie optimalisatie software – net zo lang tot we het design hebben gevonden dat zorgt voor meer bestellingen en een hogere orderwaarde. De variant die het beste uit de test komt, wordt dan definitief doorgevoerd.

AB testing zorgt altijd voor verbetering

Het grote voordeel van AB testen is dat je bezoekers hier niets van merken. Bovendien wordt je website aangepast naar de wensen en behoeften van de huidige bezoekers. Dit verhoogt uiteindelijk het rendement onder je bestaande bezoekers. Via AB testen komen vaak knelpunten aan het licht. Dit zijn bijvoorbeeld buttons die een bezoeker niet kan vinden of een onlogische opbouw van een webpagina. AB testen zorgen altijd voor verbetering van uw website of nieuwsbrief. Dit kunnen bijvoorbeeld kleine optimalisaties zijn, die een enorm resultaat met zich meebrengen.

Ben je benieuwd naar het effect van AB testen op uw website of nieuwsbrief? Neem dan snel contact met ons op.