Bekijk hier verschillende campagne tips voor het optimaal benutten van Pokemon Go Locaties

Marketing tips voor benutten Pokemon Go locaties

Pokemon Go Gyms of Pokestops aanschaffen voor een specifieke locatie is iets wat menig bedrijf zou willen. Pokestops en Gyms zijn immers ongekend populair. Verschillende bedrijven waar nu ongevraagd een Pokestop of Gym gevestigd is, zien een enorme groei in passanten. Hieronder enkele tips om als organisatie het meeste rendement eruit te halen.

1. Toegankelijkheid Pokestop of Gym

Zorg ervoor dat de locatie goed te bereiken en te vinden is. Als de locatie niet of slecht bereikbaar is zullen er minder spelers op de locatie afkomen. Je kunt dit verhelpen door bij de bekendmaking de locatie duidelijk te omschrijven in bijvoorbeeld een Facebookbericht.

Campagne tips Pokemon Go Locaties 1

2. Bekendheid Pokestop of Gym 

Natuurlijk zal er een grote groep spelers zelf uitvinden dat er een Pokestop aanwezig is op jouw locatie en met wat geluk zal het ook door mond tot mond reclame snel bekend worden. Zelf kan je de aanwezigheid van je locatie ook meer bekendheid geven. Maak de Pokemon Go Gym of Pokestop locatie bekend via Social Media:

  • Plaats berichten op het eigen Facebook en/of Instagram
  • Promoot berichten buiten je eigen Pagina Fans op Facebook en target ze op doelgroep en regio
  • Instagram advertentie getarget op doelgroep en regio
  • Vermeldingen op Twitter
  • Verspreid de locatie via Snapchat

3. Zorg voor Creatieve marketingcampagnes rondom Pokemon Go Gym of Pokestops 

Hieronder enkele voorbeelden van marketingcampagnes voor Pokemon Go locaties:

Promoten bedrijf door spelers Pokemon Go
Een manier om naamsbekendheid van het bedrijf aan te moedigen is door de spelers een foto te laten maken waarin ze een Pokemon vangen met een bedrijfslogo op de achtergrond. Door deze foto te plaatsen op Social Media verdienen ze een korting of ander voordeel. Hierdoor zal de bekendheid van de locatie snel verspreidt worden.

Pokemon Go Locatie exclusief beschikbaar stellen
Daar waar de meeste locaties vrij toegankelijk zijn voor Pokemon Go spelers kun je ervoor kiezen om de Pokemon Go Gym of Pokestop op een exclusief toegankelijke locatie te plaatsen. Denk bijvoorbeeld aan een dierentuin, pretpark of sportschool. Op deze manier kun je jezelf onderscheiden van de concurrentie. Advies is om dit wel goed te organiseren en het spelelement te verwerken in je product of dienstenaanbod. Plaats de Gym bijvoorbeeld bij het restaurant van de dierentuin en niet in het leeuwenverblijf.

Klanten aantrekken door extra veel Pokemon’s op locatie te genereren
Door een ‘Lure’ aan te zetten zullen extra veel Pokemons worden aangetrokken naar een specifieke locatie. Dit is een tijdelijk effect en zal na een duur van 30 minuten voorbij zijn. Zo zag een Pizzeria in New York de omzet met 75 % stijgen door het aanzetten van deze lures. 8 lures zijn voor ongeveer € 5 te koop als in-app purchase.

De komst van Pokemon Go zorgt ook voor nieuwe advertentiemogelijkheden. Bekijk deze in mijn blog over Google adverteren in Pokemon Go