arrowchevron Artboard full half image_text Afbeelding + tekst image Afbeelding minusnotification-closeGroup plussearch-glass third
call

DV360: Display & Video Adverteren

Wil je je displayadvertentiecampagnes naar een hoger niveau tillen en videoadvertenties inzetten? Dan biedt Display & Video 360 de ideale oplossing. Met DV360 krijg je als adverteerder toegang tot vooraanstaande advertentie-exchanges. We bieden de mogelijkheid om YouTube-advertenties te gebruiken en ook te adverteren op premium netwerken en websites zoals Sanoma, Telegraaf, Adfactor, Buienradar, Voetbalzone, Funda en RTL Nederland. Een gegarandeerd groot bereik!

Wat is DV360?

Display & Video 360, kortweg DV360, is het Demand Side Platform van Google waarmee je in real-time advertentieruimte kunt inkopen op meer dan 900 miljoen websites wereldwijd. Dankzij uitgebreide targetingmogelijkheden wordt elke advertentie aan de juiste persoon op de juiste plek getoond.

DV360

Ontdek alle mogelijkheden

DV360 is een alles-in-één tool voor het plannen, ontwerpen en beheren van creatieve advertentiecampagnes. Het grote voordeel van DV360 is dat het de samenwerking tussen verschillende teams, zoals mediaplanning, creatieve ontwikkeling, data-analyse en campagnebeheer, bevordert. Campagneresultaten en inzichten worden automatisch gedeeld tussen deze teams, wat resulteert in optimalisaties die de disciplines overstijgen. Hierdoor kunnen we samenwerken aan de best mogelijke resultaten voor jouw campagnes.

Eindeloze mogelijkheden

De mogelijkheden van DV360 ten opzichte van Google Display-advertenties zijn onbegrensd. Wanneer je een displaycampagne via Google Ads uitvoert, ben je als adverteerder doorgaans beperkt tot standaardbannerformaten (IAB-formaten). In tegenstelling hiermee biedt DV360 de flexibiliteit om rich media banners in te zetten. Rich media banners zijn banners die zich onderscheiden van gewone banners door hun grotere en opvallendere formaten, inclusief visuele animaties. Dit trekt de aandacht en resulteert vaak in een hoger klikpercentage dan bij reguliere displaycampagnes. Naast standaard banners en rich media banners kunnen we ook videoadvertenties implementeren en adverteren op YouTube. Hier zijn enkele voorbeelden van media-inkoopmogelijkheden:

  • Display: Inkoop op standaard advertentie-exchanges en/of inkoop op premium titels zoals Nu.nl, AD.nl, De Telegraaf en De Volkskrant (zowel in IAB- als rich media-bannerformaten).
  • Video: Inkoop op YouTube en/of op on-demand titels zoals RTL XL, SBS en TALPA.
  • Programmatic TV: Inkoop op apparaten zoals Smart TV’s en PlayStation.
  • Digitale Radio: Uitserveren van advertenties op platforms zoals Spotify, Qmusic, SKYradio, Radio538 en 100%NL.

Met DV360 ben je niet gebonden aan beperkingen en kun je je media-inkoopstrategie volledig aanpassen aan je doelstellingen. Wij helpen je graag bij het benutten van deze uitgebreide mogelijkheden om jouw advertenties tot hun recht te laten komen.

Persoonlijke benadering

Case Autoprofijt: Lokale Zichtbaarheid met DV360

Om de lokale zichtbaarheid van de garages van onze klant AutoProfijt te vergroten, zetten we geotargeting-campagnes in via displayadverteren. Deze vorm van Programmatic Advertising stelt ons in staat om zeer gericht mensen in een bepaalde regio te bereiken die interesse hebben in auto-gerelateerde onderwerpen. Door deze gegevens te combineren met de omzetdoelstellingen van garages, kunnen we mensen aanspreken die op zoek zijn naar auto-onderhoud.

Met DV360 gaan we verder dan standaard benaderingen en zorgen we voor effectieve, op maat gemaakte advertentiestrategieën die gericht zijn op het bereiken van de juiste doelgroep op het juiste moment.

De voordelen van DV360

Het gebruik van DV360 biedt tal van voordelen. Hier zijn er een aantal:

  • DV360 stelt je in staat om advertentieruimte geautomatiseerd in te kopen, waardoor je de juiste persoon op het juiste moment en op de juiste plaats kunt bereiken, en dat allemaal voor de juiste prijs.
  • Met DV360 kun je adverteren op premium netwerken zoals Sanoma, Telegraaf, Adfactor, Buienradar, Voetbalzone, Funda en RTL Nederland, wat je toegang geeft tot een breed scala aan hoogwaardige online bestemmingen.
  • Profiteer van het immense bereik van websites en apps waar je advertentieruimte kunt inkopen. Als adverteerder heb je het hele World Wide Web binnen handbereik.
  • Het gebruik van rich media maakt je advertenties opvallender tussen de zee van ‘gewone’ banners, waardoor je beter de aandacht trekt van je doelgroep.
  • DV360 biedt geavanceerde doelgroep targetingopties en real-time rapportages die de resultaten van je campagnes in één oogopslag weergeven en altijd up-to-date zijn.
  • Profiteer van de naadloze samenwerking met andere producten van het Google Marketing Platform, zoals Studio en Campaign Manager. Hierdoor zorg je voor nauwkeurige metingen, zodat bijvoorbeeld impressies en conversies niet dubbel worden geteld.

Met DV360 til je je advertentiestrategie naar een hoger niveau en benut je de kracht van geavanceerde tools om effectievere en meetbare resultaten te behalen.

Inkoopmogelijkheden binnen DV360

Met DV360 hebben we verschillende opties voor het inkopen van advertentieruimte, zoals open veilingen, privéveilingen, voorkeursdeals en gegarandeerde deals. Binnen DV360 kun je ook een maximale CPM (kosten per 1.000 vertoningen) instellen, waardoor je volledige controle hebt over de kosten en de weergaven, zodat er geen onverwachte verrassingen ontstaan. Hieronder de mogelijkheden:

  1. Open Auction
  • ‘First price auctions’ – betaal wat je biedt.
  • Geen vaste afspraken.
  • Het laagst in de funnel.
  1. Private Market Places
  • Publisher – afspraken met advertiser.
  • Biedingen op basis van overeengekomen floorprice.
  1. Programmatic Guaranteed
  • Publisher – afspraken met advertiser.
  • Managed programmatic buy.
  • Gegarandeerd aantal vertoningen voor een bepaald budget.
  • Op basis van CPM.
  • Mogelijkheid om gebruik te maken van first-party audiences.

Het verschil tussen DV360 en Google Ads

Veelal krijgen wij de vraag wat de verschillen zijn tussen de mogelijkheden in DV360 en Google Ads voor de inzet van bannering of video adverteren. Hieronder worden de verschillen duidelijk:

Display & Video 360
  • Inkoop via meerdere exchanges (inclusief Google Ad X).
  • Private deals & Programmatic guaranteed.
  • Campagne insteek vanuit drie niveau’s, namelijk: Campaign, Insertion order & Line item.
  • Inzet iAB, Responsive en Rich Media banners.
  • Brede video inkoop mogelijkheden (on-demand en YouTube).
  • Inkoop Programmatic Audio en TV.
Google Ads
  • Enkel inkoop via Google Ad X.
  • Geen individuele Publisher deals mogelijk.
  • Campagne insteek vanuit twee niveau’s, namelijk: Campaign & Ad group.
  • Inzet iAb en Responsive banners.
  • Video Ads alleen via YouTube.
Daag ons uit!

Neem contact met ons op

"*" geeft vereiste velden aan

Naam*
This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.
Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.

Laten we samen in jouw uitdaging duiken

Heb jij een gaaf idee bedacht, maar komt de uitwerking maar niet tot stand? Ben je benieuwd naar jouw online groeikansen? Heb je een uitdagende doelstelling? Wij bedenken digitale routes waarmee we online groei realiseren.