Zoekmachine adverteren (SEA)

Zoekmachine adverteren is onmisbaar in de marketingmix van elke organisatie.
Met zoekmachine adverteren speel je in op de vraag van de consument. Als de consument zoekt op één van jouw diensten of producten, dan worden de advertenties vertoond in de zoekresultaten. SEA campagnes kunnen specifiek ingericht worden, zoals bepaalde campagnes een geografische targetting hebben. Wat inhoudt dat de advertenties alleen vertoond wordt als iemand zoekt vanuit de randstad. Daarnaast kan er ook ingericht worden dat advertenties op een bepaalde dag of tijdstip worden vertoond. Naast het adverteren in de zoekmachines, kun je met SEA campagnes ook gebruik maken van het displaynetwerk. Dit houdt in dat banners vertoond worden op relevante websites. Op deze wijze kun je behoefte creëren bij de consument.

Waarom Zoekmachine adverteren:

  • Relevante bezoekers trekken
  • Belangrijkste producten en diensten onder de aandacht brengen
  • Meer leads genereren via de website
  • Locatiegericht adverteren

Inzicht & controle

Het voordeel van online is dat alles te meten is. Het is inzichtelijk welke campagnes en middelen zorgen voor conversies. Als er een professionele meetbaarheid is ingericht, is elke (belangrijke) actie van een bezoeker te meten. Je krijgt te zien hoeveel een bezoeker en/of een conversie heeft gekost. We sturen met onze campagne op een gezonde kosten/opbrengsten verhouding. Dit zorgt ervoor dat onze campagne rendement oplevert.
SEA campagnes werken meestal met een PPC model, wat inhoudt dat er betaald wordt per klik op een advertentie. De vertoningen van een advertentie zijn gratis; pas als een zoekmachinegebruiker op de advertentie klikt, worden er kosten in rekening gebracht. Bureau Strak zal monitoren welke zoekwoorden een gezonde kosten-per-klik verhouding halen. Zo kunnen te dure zoekwoorden gefilterd worden en zorgen we voor een efficiënte besteding van het advertentiebudget. Het voordeel van een PPC model is dat er relevante bezoekers gegenereerd worden. Door het instellen van dagbudgetten en het vastleggen van een maximale CPC (kosten per klik) heb je controle over op de marketingkosten.