Zoekmachine adverteren (SEA)

Zoekmachine adverteren is onmisbaar in de marketingmix van ieder bedrijf. Met zoekmachine adverteren speel je in op de vraag van jouw doelgroep. Als de consument zoekt op één van jouw diensten of producten, dan worden jouw advertenties vertoond in de zoekresultaten. SEA campagnes kunnen specifiek ingericht worden, zoals bepaalde campagnes een geografische targeting hebben. Dat houdt in dat de advertenties alleen vertoond worden als iemand zoekt vanuit het geselecteerde gebied. Naast het adverteren in zoekmachines kan je met SEA campagnes ook gebruik maken van het display netwerk. Dit houdt in dat we banners van jouw bedrijf kunnen laten zien op relevante website. Op deze wijze kun je behoefte creëren bij de consument.

Waarom zoekmachine adverteren?

  • Mogelijkheid om relevante bezoekers trekken;
  • Belangrijkste producten en diensten onder de aandacht brengen;
  • Meer leads genereren via de website;
  • Locatie gericht adverteren.

Inzicht & controle

Het voordeel van online is dat alles te meten is. We kunnen eenvoudig zien welke campagnes en welke middelen zorgen voor conversies en je kan precies zien hoeveel een bezoeker of een conversie heeft gekost. Ons uitgangspunt is altijd om een gezonde kosten/opbrengsten verhouding te realiseren. SEA campagnes werken meestal met een PPC model. Vertoningen van een advertentie zijn daarbij gratis; pas als een zoekmachine gebruiker op de advertentie klikt, worden er kosten in rekening gebracht. In een samenwerking monitoren we altijd welke zoekwoorden een gezonde kosten-per-klik verhouding behalen, want zo kunnen we te dure en niet-relevante zoekwoorden eenvoudig filteren. Zo zorgen we voor een efficiënte besteding van het advertentiebudget. Het voordeel van een PPC model is dat er relevante bezoekers gegenereerd worden. Door het instellen van dagbudgetten en het vastleggen van een maximale CPC (kosten per klik) heb jij controle over jouw marketingkosten.