Conversie optimalisatie

Conversie optimalisatie zorgt ervoor dat websites en webshops beter gaan converteren. Gebruikers van een website zullen gemotiveerd moeten worden een actie te voltooien. Deze actie kan het kopen van een product zijn, het downloaden van brochure, zich ergens voor inschrijven of enkele gegevens achter laten. Om bezoekers in de verleiding te brengen een actie uit te voeren, moet de site optimaal ingericht zijn om dit doel zo snel mogelijk te voltooien. De volgende vraagstukken komen aan bod: Hoe veranderen we websitebezoekers in klanten? Wat is het zoekgedrag van de bezoekers? Hoe worden bezoekers op de juiste manier aangesproken? Hoe zorgen we ervoor dat er meer verkocht wordt.

Conversie optimalisatie is een continu proces

We onderzoeken aan de hand van Analytics gegevens en gebruikersgedrag tools wat het gedrag is van de bezoekers. Deze data verrijken we met kennis, inzichten en ideeën van één van de experts van Bureau Strak. Op deze wijze worden er goede hypotheses opgesteld voor A/B tests.  Dit houdt in dat een specialist van Bureau Strak een aanbeveling doet om een ander design te testen. Dit design wordt getest met slimme software en een goede meetbaarheidsimplementatie.  We geloven er niet in dat met één A/B test het optimale resultaat is gerealiseerd. Door continu te optimaliseren ben je verzekerd van hogere conversiepercentages.