Social media adverteren

Social media adverteren, het woord zegt het al: adverteren op social media zoals Facebook, Instagram, LinkedIn en YouTube. Met social advertising wordt er een boost gegeven aan een social media campagne of andere marketingactiviteiten, waardoor je als merk meer aandacht krijgt. Hierbij kan je denken aan het vergroten van het aantal fans, het verhogen van conversies of het genereren van meer naamsbekendheid.

Het voordeel van adverteren op social media is dat de advertenties getoond worden aan een specifieke doelgroep. Met specifieke targeting zorg je ervoor dat de juiste mensen de juiste boodschap zien op de juiste momenten. De advertenties kunnen exact afgestemd door targetingmogelijkheden zoals leeftijd, locatie, taal, opleiding, relatie, beroep of functie, interessegebieden, e-mail database of bezoekersgedrag op je website.

Waarom adverteren op social media?

Het adverteren op social media is erg interessant door de specifieke targetingmogelijkheden. Hierdoor kunnen we onder andere adverteren op muzieksmaak, op hobby’s en op lievelingsprogramma’s van TV of radio. Zo kunnen we op Facebook adverteren op jongeren in de leeftijdscategorie van 16 t/m 20 jaar, die fan zijn van The Voice of Holland en wonen in Noord-Nederland. Dit zorgt ervoor dat je als organisaties super relevant kunt adverteren. Niet met een algemene boodschap de doelgroepen benaderen, maar één doelgroep bereiken op het juiste moment, met de juiste boodschap en met passende tone of voice. Raak!

Welke afrekenmodellen zijn er bij adverteren op social media?

Voordat we starten met het inzetten van social media advertising stellen we gezamenlijk een mediabudget op. Dit stellen we in, zodat dat bedrag niet overschreden kan worden. Vervolgens kan je kiezen voor twee afrekenmodellen:

CPC
CPC staat voor cost per click. Als adverteerder betaal je wanneer iemand van de doelgroep op jouw advertentie klikt. Dit model is meestal relevant bij het doel om meer website verkeer te genereren.

CPM
Onder CPM verstaan we cost per mille. Dit betekent dat de adverteerder een bepaald bedrag betaald bij het behalen van duizend vertoningen. Dit betaalmodel wordt meestal gehanteerd als er bereik gegenereerd moet worden.

Heb je interesse of wil je meer weten? Neem dan gerust contact met ons op.