Social advertising

Onder social advertising verstaan we het adverteren op social media netwerken. We kunnen voor elke organisatie adverteren op kanalen als Twitter, Facebook, Instagram, LinkedIn en YouTube. We zorgen ervoor dat merken op social media meer aandacht krijgen. Met social advertising wordt er een boost gegeven aan een social media campagne of andere marketingactiviteiten. Denk aan het vergroten van het aantal fans, het verhogen van conversies of het genereren van meer naamsbekendheid.

Het voordeel van adverteren op social media is dat de advertenties getoond worden aan een specifieke doelgroep. Met specifieke targetting zorg je ervoor dat de juiste mensen de juiste boodschap zien.

De advertenties kunnen exact afgestemd door targetingmogelijkheden als:

  • Leeftijd
  • Locatie
  • Taal
  • Opleiding
  • Relatie
  • Beroep / functie / werkgever
  • Interessesgebieden
  • E-mail database
  • Bezoekersgedrag op je website

Waarom adverteren op social media?

Het adverteren op interesses is zeer interessant, hierdoor kunnen we onder andere adverteren op muzieksmaak, op hobby’s en op lievelingsprogramma’s van TV of radio. Zo kunnen we op Facebook adverteren op jongeren in de leeftijdscategorie van 16 t/m 20 jaar, die fan zijn van The Voice of Holland en wonen in Noord-Nederland. Dit zorgt ervoor dat je als organisaties hyper relevant kunt adverteren. Niet met een algemene boodschap de doelgroepen benaderen, maar één doelgroep bereik op het juiste moment, met de juiste boodschap en passende tone of voice. Raak!

Voordelen Social media adverteren:

  • Hyper relevant
  • De juiste doelgroep bereiken
  • Qua budget voordeliger dan massamedia
  • Alles is online te meten.
  • Contact met de doelgroep zorgt voor inzicht

Welke Afrekenmodellen zijn er bij adverteren op social media?

Van te voren van een social media campagne wordt het mediabudget vastgesteld. Het budget wordt bewaakt door het instellen van een maximaal te besteden dagbudget.

CPC
CPC staat voor cost per click. Als adverteerder betaal je wanneer iemand van de doelgroep op jouw advertentie klit. Dit model is meestal relevant bij het doel om meer website verkeer te genereren.

CPM
Onder CPM verstaan we cost per mille. Dit betekent dat de adverteerder een bepaald bedrag betaald bij het behalen van duizend vertoningen. Dit betaalmodel wordt meestal gehanteerd als er bereik gegenereerd moet worden.

Heeft u interesse of wilt u meer weten? Neem dan gerust contact met ons op.