arrowchevron Artboard full half image_text Afbeelding + tekst image Afbeelding minusnotification-closeGroup plussearch-glass third
call

Online marketing dashboarding

Bij Bureau Strak creëren we inzicht in groeikansen door het zorgvuldig verzamelen, verrijken en visualiseren van marketingdata. Ons doel is om een heldere en betrouwbare ‘data waarheid’ te presenteren, waarin kansen en inzichten overzichtelijk worden weergegeven. Wij zijn experts in het bouwen van krachtige marketingdashboards, die essentieel zijn voor jouw succes. Met ons dashboard bieden we een enkelvoudig overzicht van de gegevens die voor jou van belang zijn. En dat kan geïntegreerd worden in de tool van jouw keuze, zoals Looker of PowerBI, waarmee je de voortgang van jouw online marketing in real-time kunt monitoren!

Voorsprong behouden op jouw concurrenten.

Als je een voorsprong wilt behouden op jouw concurrenten, dan moet data een integraal onderdeel worden van jouw strategie. Elk onderdeel van jouw organisatie, elk software systeem en elke marketinginspanning dragen bij aan het creëren van een 360 graden profiel van jouw klanten. Maar vaak bevindt waardevolle klantdata zich in geïsoleerde silo’s, zonder enige connectie. En al helemaal geen connectie met jouw marketingkanalen. Door deze databronnen met elkaar te verbinden, ontstaat er één gecentraliseerde ‘data waarheid’ die directe toegevoegde waarde biedt. Wij gaan graag samen met jou aan de slag om informatieve dashboards op te stellen.

Het belang van dashboarding.

Data is essentieel voor elke marketingafdeling en directieteam. Als marketeer voer je talloze campagnes uit via verschillende kanalen, die allemaal van invloed zijn op de resultaten. Er zijn diverse manieren om (nieuwe) klanten te bereiken, wat betekent dat de marketingbudgetten over een breed scala aan platforms worden verdeeld. Dit leidt tot verspreide data over de voortgang. Het doel van doeltreffende dashboarding is om al deze data te centraliseren, zodat je eenvoudig de voortgang kunt monitoren en nieuwe inzichten kunt verwerven. Door alle benodigde gegevens, zoals website-analysegegevens, marketingstatistieken en meer, in één dashboard te consolideren, hoef je niet in te loggen op alle afzonderlijke advertentieplatforms om resultaten te volgen.

Marketing Intelligentie

Koppelen van meerdere bronnen.

Wanneer je als organisatie alleen vertrouwt op Google Analytics, is dat niet voldoende. Het is van belang om meerdere systemen en bronnen met elkaar te integreren. Het koppelen van diverse bronnen verbreedt de context, wat resulteert in nieuwe inzichten. Deze inzichten ontstaan niet wanneer gegevens verspreid zijn over afzonderlijke dashboards of systemen. Het samenvoegen van data en het visueel presenteren ervan (rapporteren) is cruciaal om een verbeterd beeld van de data te creëren.

Soorten dashboards

Bij Bureau Strak hebben we verschillende vraagstukken rondom dashboarding aangepakt. Enkele veelvoorkomende soorten dashboards zijn:

  • Site Performance Dashboard
  • SEO & SEA Synergie Dashboard
  • Full Funnel Dashboard
  • Customer Journey Dashboarding
  • Multichannel Advertising Dashboarding
  • ROI Performance Dashboard
  • B2B Lead to Sale Performance Dashboard
  • Spend & Sales van de ‘Target Markets’ Dashboard

Deze diverse dashboards bieden inzichten en meetpunten om de effectiviteit van marketingcampagnes en zakelijke prestaties te volgen en te optimaliseren.

Meer controle over jouw marketing resultaten.

Jouw organisatie staat voor de uitdaging om unieke datavraagstukken en behoeften van klanten aan te pakken. We hebben een reeks standaard dashboards ontwikkeld, maar we begrijpen dat maatwerk soms de beste oplossing is. Na een grondige verkenning bepalen we samen de specifieke vereisten voor jouw dashboard. Dit omvat het vaststellen van de benodigde gegevenskoppelingen en het identificeren van belangrijke gegevensbronnen. Ons doel is om je meer controle te geven over jouw marketingresultaten. Dit omvat:

  • Real-time helikopteroverzicht:

    Je krijgt een allesomvattend overzicht van de resultaten van al jouw marketingactiviteiten. We integreren alle marketingkanalen om real-time rapportage mogelijk te maken. Hierdoor creëren we een enkele bron van waarheid voor jouw gegevens. Automatische rapportage bespaart niet alleen tijd, maar minimaliseert ook menselijke fouten die kunnen optreden bij handmatige rapportages.

  • Snellere en betere resultatencontrole:

    We bieden real-time rapportages, zodat je direct toegang hebt tot de meest recente gegevens. Hierdoor heb jij direct inzicht in belangrijke resultaten, zoals advertentie-uitgaven, ROI en opbrengsten.

  • Til je marketinginspanningen naar een hoger niveau:

    Dankzij diepgaande analyses kan je snel trends, patronen en kansen identificeren. Dit stelt jou in staat om strategieën sneller te optimaliseren en betere resultaten te behalen.

Dashboarding

Onze werkwijze

Bij de start van een dashboarding traject nemen we graag de tijd om jouw wensen en ideeën in kaart te brengen. Wat zijn de cruciale gegevens die je nodig hebt? Hoe wil je deze gegevens benutten? En hoe zien we de ideale presentatie van deze informatie? Op basis van deze inzichten gaan we aan de slag om de vereisten te inventariseren, zodat we jouw visie kunnen omzetten in een gebruiksvriendelijk dashboard. Zodra dit helder is, koppelen we de noodzakelijke gegevensbronnen, passen we het dashboard aan naar jouw specificaties en geven we het de look en feel van jouw huisstijl. Vaak is er nog een correctieronde inbegrepen, zodat het dashboard volledig voldoet aan de wensen van jou als klant. Het gaat ons er tenslotte om dat jij er gemakkelijk mee kunt werken!

Contact opnemen

Neem contact met ons op

"*" geeft vereiste velden aan

Naam*
This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.
Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.

Daag ons uit!

Begin vandaag nog met het inzetten van een data-assessment en zet een grote stap vooruit in je marketingprestaties.